به زبان ساده، بیت کوین یک واحد پول است. یک واحد پول مجازی که افراد از طریق آن میتوانند کلیه کاربردهای پول را تجربه کنند. شما از راههای مختلفی میتوانید بیت کوین کسب کنید.  همانند بسیاری از فروشندگان کالا که به جای دریافت پول کاغذی (ریال، دلار و ....) بیت کوین دریافت کنید. یا مانند سایر ارزها ، به ثرافی مراجعه کنید و بیت کوین  خریداری نمایید. و یا از طریق روش هایی بطور رایگان بیت کوین پس انداز کنید. ( در مطالب بعدی به معرفی این روش ها پرداخته خواهد شد)
در زمان انتشار بیت کوین در جهان یعنی از سال 2011، ارزش هر بیت کوین کمتر از 1 دلار بود. ولی با گذشت زمان و گسترش و استقبال از این واحد پول، ارزش هر  بیت کوین به نزدیک 3000 دلار رسده است !!!!! یعنی اگر در سال 2011 ، 10 بیت کوین خریداری کرده و نگهداری کرده بودید ( 10 دلار ) در حال حاضر 30.000 دلار سرمایه داشتید. 
 در ادامه مطلب میتوانید به صورت دقیق به شناخت از بیت کوین بپردازید . لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید 




بیت‌کوین یک واحد پول مجازی است که تماماً در اینترنت قرار دارد و از سیستم رمز نویسی خاصی استفاده می کند که باعث می شود بدون نیاز به نهاد مرکزی (مانند بانک مرکزی) کاملا مستقل فعالیت کند. برای درک کلی بیت‌کوین به مثال زیر توجه کنید:
یک اتاق شیشه‌ای بزرگ را در نظر بگیرید. داخل اتاق یک سری صندوق‌های کوچک شیشه‌ای وجود دارد که می توان داخل آن‌ها را دید. این صندوق‌های شیشه‌ای حساب بیت‌کوین افراد مختلف است. هر صندوق یک عدد منحصر به فرد دارد که بتوان با استفاده از آن به هر کس که مایل باشید آدرس صندوق خاصی را در اتاق بدهید. هر صندوق علاوه بر این عدد منحصر به فرد، یک قفل و یک شکاف برای واریز پول به آن دارد (می‌توان از شکاف به داخل صندوق پول ریخت ولی نمی‌توان بدون داشتن کلید از صندوق پول برداشت کرد). از آنجایی که صندوق‌ها شیشه‌ای هستند می‌توان موجودی داخل هر صندوقی را دید. فرض کنید که یک نفر می‌خواهد مبلغی را از یک صندوق به صندوق دیگری واریز کند. ابتدا باید وارد اتاق شود و با کلیدی که دارد صندوق خودش را باز کند، مبلغ را بردارد و به صندوق دیگر بریزد. از آنجایی که ابتدا گفتیم کل اتاق شیشه‌ای است پس همه‌ی افراد می‌توانند شاهد این ماجرا باشند. به همین خاطر است که تمام تراکنش‌های مالی بیت‌کوین قابل رویت هستند. این مسئله باعث شده که هیچ‌گونه کلاه برداری در واریز و یا انتقال وجه نتواند شکل بگیرد.
در حال حاضر افراد زیادی هستند که در ازای دریافت بیت کوین به شما کالا یا خدمات ارائه می‌دهند. طبق ادعای وب‌سایت موسسه‌ی بیت کوین این در حال حاضر بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر در کل دنیا در ازای دریافت بیت کوین خدمات خود را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین استفاده از بیت کوین می‌تواند راه خوبی برای رفع نیازهای شما در دنیای امروز باشد.
شما می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین یا حتی وب‌سایت‌های خدماتی مراجعه کنید و بیت کوین‌های خود را خرج کنید. همچنین فروشگاه‌های فیزیکی زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که از مشتریانشان ارز بیت کوین قبول می‌کنند. بنابراین داشتن بیت کوین در حسابتان می‌تواند در مواقع زیادی برایتان مفید باشد.
در سیستم بیت‌کوین مبلغ هر حساب یا همان صندوق و همچنین هر تراکنش که انجام می شود برای همه قابل رویت است. تنها نکته ای که پنهان است آن است که هر صندوق مربوط به چه کسی است. چون بر خلاف سیستم بانکداری متداول که حساب ها به نام اشخاص ثبت می شوند در اینجا فقط کسی که کد مربوط به برداشت از صندوق (یا در مثال ما همان کلید) را دارد صاحب حساب است. این نکته باعث می شود که برخی از بیت‌کوین برای انجام تراکنش‌های غیر‌قانونی استفاده کنند.